Projekt grantowy pod nazwą „Kultura Bez Granic”
w ramach projektu systemowego pn. „Konwersja cyfrowa domów kultury”.
Projekt dofinansowano ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 III Osi Programu – Zwiększenie stopnia oraz poprawa umiejętności korzystania z internetu, w tym z e-usług publicznych, w szczególności realizuje cel stworzenie trwałych mechanizmów podnoszenia kompetencji cyfrowych na poziomie lokalnym.3.2. „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej”.
Celem projektu Konwersja cyfrowa domów kultury jest wyposażenie samorządowych instytucji kultury w kompetencje niezbędne do prowadzenia i rozwijania działań jednostek w zakresie edukacji kulturalnej oraz animowania działań kulturalnych w społeczności lokalnej poprzez kompleksowe szkolenia i związane z nimi doposażenie w sprzęt niezbędny do prowadzenia działań edukacyjnych i animacyjnych, w formie cyfrowej i online, a także zbudowanie sieci nowocześnie działających Domów Kultury, które wykorzystają narzędzia cyfrowe w sposób celowy i efektywny dla rozwoju edukacji kulturalnej i animacji kultury oraz współpracy ze społecznością lokalną.
Celem działań szkoleniowych jest wsparcie zespołów kadr kultury (m.in. dyrekcji, pracowników działów obsługi widza, edukacji kulturowej, koordynatorów ds. dostępności) w podnoszeniu kompetencji, w zakresie projektowania oferty kulturalnej on-line.
Projekt grantowy pn. „Kultura Bez Granic” realizowany przez Gminny Ośrodek Kultury w Trawnikach projekt zakłada podniesienie kompetencji cyfrowych pracowników i dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Trawnikach w zakresie obsługi programów i aplikacji do montażu oraz obróbki filmów, realizacji dźwięku, marketingu internetowego i komunikacji oraz doposażenie jednostki w niezbędny sprzęt umożliwiający innowacyjne wykorzystanie narzędzi cyfrowych do tworzenia nowej oferty online odpowiadającej na potrzeby lokalnej społeczności. Celem projektu jest stworzenie warunków do aktywizacji nie tylko animatorów kultury, ale i odbiorców oferty, zapewnienie im narzędzi do doskonalenia umiejętności twórczych i stymulowania kreatywności z wykorzystaniem rozwiązań audio-wideo i gier mobilnych. Dzięki realizacji projektu w naszym ośrodku polepszy się komunikacja oraz dostępność oferty kulturalnej dla osób ze szczególnymi potrzebami dzięki montażowi pętli indukcyjnych i zastosowaniu technologii VR.
Koszty
Całkowity koszt realizacji projektu: 163 000,00 zł
Dofinansowanie: 163 000, 00 zł - 100,00% kwoty wydatków kwalifikowalnych projektu
Umowa nr 20/2022/KCDK
Okres realizacji
01.09.2022 - 31.08.202